TÜRKİYE’DE OTURMA İZNİ

TÜRKİYE’DE OTURMA İZNİ



TÜRKİYE’DE OTURMA İZNİ

Türkiye’de ikamet izinlerinin alınması ve yenilenmesi .

Türkiye’de bir mülk satın almak , sahibine , ihtiyaç duyulması halinde süresi uzatılabilen bir oturma izni alma hakkı verir.

Taşınmazın doğrudan sahibinin birinci dereceden ailesi (anne ve baba), reşit olma yaşı henüz gelmemiş çocukları ve eşleri ikamet tezkeresi alabilirler.

Nisan 2015’ten itibaren  gayrimenkul sahibi olmaya dayalı ikamet tezkeresi için belge ibraz etmek için Göç İdaresi’nin sitesinde randevu alınması gerekmektedir .

Bunu yapmak için aşağıdaki belgeleri hazırlamanız ve taramanız gerekir :

  • Türkiye’de sağlık sigortası (Özel sağlık sigortası, öngörülen oturma izni süresini kapsamalıdır);
  • DASK poliçesi – depreme karşı zorunlu mal sigortası ;
  • Bir Türk bankasından , kişi başına aylık 500 ABD Doları tutarında bir hesaptaki mevcudiyet hakkında bir ekstre. Yani bir yıllık oturma izni alabilmek için bir kişinin bir Türk bankasında en az 6.000 ABD Doları hesabı olması gerekir. Euro veya Türk Lirası olarak eşdeğer bir tutarın yatırılması da mümkündür;
  • 4 biyometrik fotoğraf ;
  • Tapu (Tapu) ;
  • Tapu Ofisinden konutun hala size ait olduğuna dair yeni bir alıntı ;
  • Yabancı pasaportunuz (fotoğraf ve kimlik bilgilerinizin bulunduğu sayfalar, ülkeye son girişinizin kayıtlı olduğu sayfalar);
  • türk vergi numarası

Gerekli tüm belgeleri toplayıp taradıktan sonra, https://e-ikamet.goc.gov.tr/ web sitesindeki formu doldurmanız gerekmektedir.

Vergi dairesine ikamet izni ve belge ücretlerini ödemekle yükümlüsünüz , maliyet uyruğunuza ve oturma izninin süresine bağlıdır. Başvuru belgelerine harç ödeme dekontlarını eklemeniz gerekmektedir.

Anketi doldurduktan sonra sistem sizden belgelerin asılları, TAPU ve yabancı pasaport fotokopileri ile Göç Dairesine gelebileceğiniz bir tarih ve saat seçmenizi isteyecektir . Oraya giderken, anketin çıktısını almayı ve randevunun onaylandığı sayfayı yanınıza almayı unutmayın.

Oturma izni bir ay veya iki ay içerisinde belirtilen ikamet adresine posta ile gönderilecektir. Evde değilseniz, izin belgenizi ana postaneden alabilirsiniz.

Gerekli belgelerin toplanması bazen yabancı bir vatandaş için zorluklara neden olabilir, şirketimizin çalışanları bu sorunu çözmenizde size yardımcı olacaktır.

Gerekli tüm formları ve başvuruları hazırlayacak, yerel devlet kurum ve kuruluşlarından sertifika alınmasına yardımcı olacak, anketin nasıl doğru doldurulacağı konusunda size danışacağız.

Home For You uzun yıllara dayanan iş deneyimi, müşterilerimizin zamanını kurtarmamızı sağlar. İşimizin yüksek kalitede ve zamanında yapılmasını garanti ediyoruz!

Aradığınız gayrimenkulü bulamadınız mı ?

Telefonunuzu bırakın sizi arayalım. Aradığınız gayrimenkulü size kısa sürede bulalım.

© 2004 Homeforyou. Tüm hakları saklıdır. Web Designer : HDG Bilişim